Spirulina – czym jest i czy warto ją spożywać?

Ostatnimi czasy pożywienie pochodzące z głębi mórz i oceanów robi prawdziwą furorę w świecie zdrowego stylu życia i coraz więcej osób chętnie włącza je do swojej diety. Jednym z produktów, który podbił serca wielu ludzi jest spirulina. Co to jest? Czy warto ją spożywać? Jakie składniki odżywcze możemy w niej znaleźć? Jak przemycić ją do swojej codziennej diety?

Czym dokładnie jest spirulina?

Co kryje się pod tą enigmatyczną nazwą? Spirulina to nic innego jak sproszkowane algi słodkowodne. Są małe i mają głęboki, zielony kolor. Choć wielu osobom wydaje się, że spożywa się ją od niedawna to warto wiedzieć, że o jej pozytywnych właściwościach wiedzieli już Aztekowie. Spirulina występuje na terenie Afryki, Azji, Ameryki Południowej oraz Ameryki Centralnej.

Spirulina – dla kogo?

Spirulina to prawdziwa skarbnica wielu witamin i minerałów. Często polecana jest osobom na diecie redukcyjnej. Badania pokazują, że spirulina w połączeniu ze zbilansowaną, racjonalną dietą może przynieść naprawdę zadowalające efekty, jeśli chodzi o utratę zbędnych kilogramów. Spirulina jest bardzo pomocna przy leczeniu infekcji, wspomaganiu odporności, a także przy oczyszczaniu organizmu. Polecana jest także sportowcom, ze względu na dużą zawartość białka.

Dlaczego warto jeść spirulinę?

Te niepozorne, małe algi są bogatym źródłem wielu wartości odżywczych. Znajdziemy w nich bardzo dużo białka, dlatego spirulinę nazywa się czasami zielonym mięsem. Zawiera ona także kwasy Omega-3, antyoksydanty, witaminy z grupy B, C, A, D oraz E. Można w niej także znaleźć dużo wapnia, żelaza, potasu, manganu, fosforu, selenu, magnezu, sodu oraz cynku. W 100 g spiruliny znajdziemy:

– 347 kcal

– 60 g białka

– 5,9 g tłuszczu

– 11 g węglowodanów

Jak stosować spirulinę?

Spirulina może mieć naprawdę szerokie zastosowanie w kuchni. Wiele osób dodaje ją do smoothie czy koktajlu. Dzięki temu będą one nie tylko zdrowsze, ale również uzyskają piękny, ciemnozielony kolor. Spirulinę możemy także dodać do placuszków czy ciast.